Malé děti mají často pohyb v krvi, rády běhají všude lezou a stačí je v aktivitě podpořit vhodným prostředím. U starších dětí je to už složitější.

  • Děti do tří let

Děti do tří let v podstatě potřebují jen místo, kde se mohou hýbat a čas. Takže dojít na hřiště a nechat dítě, aby si vylezlo na každou průlezku, houpačku či skluzavku je ideální. Dítě tak totiž rozvíjí své tělo všestranně, což je ostatně cílem těchto míst. Další sportovní dovedností, kterou dítě do tří let může zvládnout je jízda na odrážedle, a to ideálně balančním, které má jen dvě kola – dítě tak velice dobře trénuje balanc a posiluje hluboký stabilizační systém.

dítě na lyžích

  • Děti od tří do šesti let

Školkové děti, to je přesně ten věk, kdy můžete začít s první klasickou koloběžkou nebo šlapacím kolem a u šikovnějších dětí i s bruslemi. Stejně tak s dětmi do šesti let choďte na bazén ale pouze s ochrannými prostředky. Dítě od tří do šesti let už se většinou zvládne zapojit do skupinových aktivit a můžete jej tedy zapsat do sportovní přípravky. A uvidíte co jej bude bavit. Zátěž v tomto věku by rozhodně neměla být jednostranná, dítě si musí vyzkoušet aktivit co nejvíce.

fotbal

  • Děti od šesti do dvanácti let

Děti na prvním stupni základní školy už většinou ví, co je baví a dokážou se vzepřít tomu, co dělat nechtějí. Opravdu nemá cenu dítě nutit do něčeho, co dělat nechce. Dejte dítěti na výběr, ať si samo zvolí, jakému sportu se chce věnovat a v tom jej podpořte. Můžete sportovat společně, stačí si zarezervovat termín na sportovišti. Rezervační systém pro sportoviště bývá často přístupný online, nebo stačí si zavolat do kanceláře a zamluvit si svůj čas. Nenuťte dítě sportovat za každou cenu každý den.

  • Děti od dvanácti let do dospělosti

V tomto věku už toho sami moc nezmůžete, dítě už si vybralo čemu se bude věnovat a pokud jej sport nezaujal do teď tak těžko něco změníte.