Snažíte se o zdravý životní styl? Jeho součástí by nemělo být jen kvalitní a vyvážené jídlo plné všech důležitých makroživin, ale také pravidelný pohyb, který zařadíte do svého života. Naše tělo bylo stvořené k tomu, abychom ho využívali pro pohyb a pokud budete mít dlouhodobě sedavý způsob života, koledujete si o spoustu problémů. Takový způsob života může vést k ochabnutí svalů, nadváze až obezitě nebo různým zdravotním problémům. Proto zkuste zařadit do svého života nějaký sport.

cvičení

Je jasné, že každý z nás má povinností nad hlavu. Škola nebo práce, rodina, děti, úklid domácnosti, další aktivity…a taky potřebujete čas na nějaký ten odpočinek. Říkáte si, jak do svého nabitého rozvrhu proboha propašuji ještě cvičení? Nemusíte dřít každý den dvě hodiny. Pro začátek úplně stačí, když budete pohybu věnovat alespoň půlhodinku třikrát týdně. To vám tolik času nezabere a uvidíte, že i po tomto jednoduchém cvičebním plánu uvidíte výsledky.

Pamatujte si, že sport by pro vás neměl být trestem, ale radostí. Samozřejmě, někdo sportuje raději než druhý, ale nemá cenu, abyste se nutili do sportu, který ze srdce nenávidíte. Dnes máte navíc možnost vyzkoušet tolik sportů, že je téměř nemožné, abyste si žádný nevybrali. Můžete zkusit klasické sporty jako je chůze, běh, plavání, jízda na kole, tenis, squash, posilování a tak dále. Nebo se vrhněte do něčeho, co jste ještě nikdy nezkoušeli. Můžete se zkusit naučit základy břišních tanců, pole dance nebo třeba fly jógy. To zní jako docela zábava, no ne?

cyklistika

Pro začátek můžete začít třeba klasickou chůzí. Pokud jezdíte do práce veřejnou dopravou, zkuste vystoupit o pár zastávek dřív a dojděte do práce pěšky. Lepší ze začátku bude, když půjdete za nějakým konkrétním cílem. Tak budete mít jistotu, že se po pár minutách neobrátíte a nepůjdete domů. K větší motivaci vám dopomůže třeba oblíbená hudba ve sluchátkách nebo zajímavý podcast.

Pokud se chcete o tomto tématu dozvědět více, podívejte se na Jak si přizpůsobit cvičení Goodly.